Retningslinjer for angrerett
Angrerett
Som kunde har du alltid rett til å angre på kjøpet ditt. Det eneste du må gjøre, er å si i fra til oss innen 14 dager fra dagen du mottok varene dine. Etter at du har meddelt at du ønsker å returnere varene, har du 14 dager på deg til å sende oss varene.
Som kunde har du rett til å åpne emballasjen for å kontrollere at varen(e) er slik den skal. Angreretten gjelder for alle kjøp via internett eller katalog. Som kunde er det ditt ansvar å sjekke bestillingen din. Varen må returneres i uendret tilstand. Når du benytter deg av angreretten, er det du som kunde som skal betale fraktkostnadene for retur av varer. Eksempel: Dersom du bruker returetiketten til å sende tilbake en del av bestillingen, er det du som må betale fraktkostnadene, uavhengig av pakkens størrelse eller vekt. Ved bytte eller retur, er det du som kunde som er ansvarlig for transportrisikoen. Ta alltid vare på følgeseddelen til returen er avklart, for der finner du returkollinummeret ditt. Dette nummeret brukes alltid til eventuelle klager på posten. Alle pakker som forlater Frontprofil er forsikret. For mer informasjon, ring 45 48 75 60. Du kan finne angrerettskjemaet på Forbrukerrådets hjemmeside
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten din, vennligst fyll ut skjemaet og send det til oss på e-post: post@frontprofil.no
Tilbakebetaling
Når vi får tilbake varene og ser at de ikke er skadet, betaler vi tilbake beløpet du betalte og gebyrer dersom hele bestillingen returneres. Avhengig av betalingsmåten du velger, vil tilbakebetaling finne sted på ulike måter. Dersom du har betalt med faktura, må du trekke fra prisen for den returnerte varen og legge til fraktgebyret. Dersom du betalte med kort eller Vipps tilbakebetales summen automatisk til kortet eller Vipps nummeret du brukte til å betale for bestillingen.
Dersom varen/varene er brukt mer enn det som anses som nødvendig for å finne ut om varens egenskaper og funksjon er tilfredsstillende, vil vi trekke fra et beløp på tilbakebetalingen, for estimert tap av verdi.
Klager og forbrukerbeskyttelse
Dersom du mottar feil vare eller en vare med feil, kan du kontakte oss på epost for retur eller klager.
Loven om forbrukerkjøp/Forbrukerrådet gir deg alltid rett til å klage på varer innen tre år fra dagen du mottok varene, forutsatt at du informerer Front Brands AS om feilen innen rimelig tid etter at du har oppdaget det. Klager som er registrert innen to måneder etter å ha oppdaget feilen, anses alltid å ha blitt sendt innen rimelig tid.
Dersom varene dine blir registrert som defekte, vil Frontprofil tilbakebetale hele kjøpsbeløpet samt fraktkostnadene. For at en vare skal godtas som defekt, må feilen ha skjedd før salget ble gjennomført. Dersom du klager på et produkt med feil innen seks måneder etter salgsdatoen, anses feilen oppstått før kjøpsdatoen, med mindre noe annet kan motbevises av Frontprofil. Dersom klagen sendes inn mer enn seks måneder etter salgsdatoen, må du kunne dokumentere at feilen oppsto før salgsdatoen.
Ved tvist henviser vi til Forbrukerrådet, vi følger alltid deres anbefalinger.
Loven om forbrukerkjøp, som ivaretar dine interesser som kunde, gjelder naturligvis også når du handler hos oss.
Dersom du ikke er fornøyd med håndteringen av en sak, kan du selv ta direkte kontakt med Forbrukerrådet.
Forbrukerrådet
Skippergata 8
0152 Oslo
https://www.forbrukerradet.no/
Europakommisjonen har også opprettet en egen plattform på nett for tvisteløsninger og klager. Du finner lenken til siden her.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage